EN ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

4
EN ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Birçoğumuz ders çalışamıyoruz veya ders çalışırken zorlanıyor ya da öğrenemiyoruz. Aslında bu durumda olmamızın nedeni ya nasıl çalışmamız gerektiğini bilmiyoruz ya da uyguladığımız ders çalışma metotlarından kaynaklanan yanlışlıklar olabilir. Aslında en etkili ders çalışma teknikleri adlı makalede ise size vereceğim teknikleri uygulayıp en iyi sonucu alabilmeminizi hedeflemekteyim. Bende gerek sınav süreçlerimde özellikle ayt, tyt ve şuan hala çalıştığım kpss (Kamu Personeli Seçme Sınavı) de bu tekniklerden yararlanmaktayım ve faydasını da görmekteyim. En etkili ders çalışma teknikleri başlığında sizlere sunaçagım tekniklerin tamamını kullanmak zorunda değilsiniz birkaçını seçip kendinizde deneyerek faydalarına kendinizde şahit olabilirsiniz. Lafı daha fazla dolandırmadan sizlere en etkili ders çalışma tekniklerimi sunayım.

1: BİLGİLERİ VURGULAYARAK ÇALIŞMA TEKNİĞİ:

Bu teknikte önemli gördüğünüz anahtar kelimeleri fosforlu kalem ile çizebilirsiniz ve hatta farklı rekler ile vurgulamak zihinde daha kalıcı izler bırakabilir. Ancak unutmayın ki altını çizerek çalışmak demek tüm sayfayı çizmek anlamına gelmemektedir sadece önemli anahtar kelimeleri çizmelisiniz.

2: SORGULAMA TEKNİĞİ:

Bu tekniği ben birçok dersimi çalışırken uyguluyorum ve sizlerede faydasının olacağına inanıyorum. Bu teknikte çalıştığımız konuya "neden?" sorusuyla yaklaşmalıyız. Örnek verecek olursam, tarih dersinde Osmanlı dönemine çalışıyorsanız ve osmanlı bizansa seferler düzenlemiş cümlesinden sonra sizde neden düzenlemiş diye sorun ve sonra kendinize bu nedenin cevabını verin bu şekilde öğrendiklerinizi sonuçlara bağlamış olacaksınız ve neden sonuç ilişkisiyle bildiğiniz bilgiyi belleğinizde kalıcı hale getireceksiniz.

3: ÖZET ÇIKARTARAK ÇALIŞMA TEKNİĞİ:

Bu teknikteki asıl kastım sayfanın tamamını yazmanız değil az ama öz bilgileri yazarak öğrenmenizi kolaylaştırmanızdır. Dikkat etmeniz gereken tek şey sayfada sadece önemli gördüğünüz yerlerin özetlerini çıkartarak çalışmanızdır.

4: UYKUDA ÖĞRENME TEKNİĞİ:

Konuyu çalıştıktan sonra uyumak bilgilerin zihinde daha taze kalmasını sağlar. Mesela ben tarih, çoğrafya derslerine uyumadan önce çalışır ve arkasından uyurdum çok da faydasını gördüm bu sayede öğrenemediğim savaşları bile soru üzerinde görmem hatırlamama yetiyordu.

5: ÖĞRENTİKLERİNİ KENDİ KENDİNE ANLATMA TEKNİĞİ:

Bu teknikte yapmanız gereken şey çalıştığınız konuyu ayna karşısında başka biri varmış gibi ya da masada başka birine anlatıyormuş gibi anlatmanızdır. Bu sayede konuyu hem tekrar etmiş olacaksınız ve olaylar arasındaki bağı da kurmuş olacaksınız.

Sizlere elimden geldiğince kendimde uyguladığım ders çalışma tekniklerini EN ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ adlı makalemde bir araya getirmiş oldum umarım en güzel hayalleriniz gerçek olur ve bu teknikler işinize yarar.


Yorum Gönder

4Yorumlar
  1. Elinize sağlık hocam. Gayet güzel ve bilgilendirici bir makale olmuş. Ben genelde not tutarak çalışıyorum bunuda tavsiye ederim hocam. Ama not yazarken öyle herşeyide yazmamak gerekir önemli kilit noktaları yazmak yeterli hocam bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru demişsiniz hocam değerli yorumunuz için teşekkür ederim :D

      Sil
  2. Elinize sağlık efendim. Bilgilendirici bir makale olmuş hele ki şu sınav sürecinde birçok kişinin işine yarayacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim efendim faydalı olursa ne mutlu bana

      Sil
Yorum Gönder

#buttons=(Kabul Et !) #days=(20)

Web sitemiz, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Devamını Oku
Accept !